Alles Miljø
  • Alles Miljø
    • Ledige stillinger
    • Historien
    • Miljø og samfunn
    • Finansiering
    • Miljøpolicy
    • Personvernerklæring
  • Produkter
    • Vaskesystemer for avfallsbeholdere
    • Avfallsbeholdere
    • Brukt, men ikke oppbrukt!
    • Farlig avfall
    • Komprimerende utstyr
    • Luktfjerner
    • Løfteutstyr til truck
    • Rekvisita
    • Stativer og skap
    • Undergrunnsløsninger
    • Containere over bakkenivå
  • Referanseprosjekt
  • Service
  • Kontakt
  • Utleie
  1. Alles Miljø
  2. Service
Serviceavdeling og ettermarked

Serviceavdeling og ettermarked

Serviceavdeling og ettermarked

I tillegg til produkter av god kvalitet, så er serviceavtale det viktigste elementet for å sikre trygg, effektiv og forutsigbar drift for våre kunder. Servicegraden vår er et viktig aspekt for våre referanser. Vi har egen serviceavdeling med seks dyktige serviceteknikere som utfører service på alle typer maskiner. I tillegg kommer vår serviceleder Terje Karlsen og vår tekniske leder Vidar Lensberg.

→ Kun egne ansatte
Vi benytter oss kun av egne ansatte for å utføre service. Kompetansen vi kan tilføre og tidsstyringen vi har på egne ansatte, gjør oss i stand til å løse utfordringer på en bedre måte på kortere tid, enn ved bruk av innleid mannskap. Kortere responstid og raskere gjennomført jobb gir færre negative konsekvenser for våre kunder.

→ Tilstede lokalt
Alles Miljø har mer enn 1500 ulike maskiner rundt om i landet. Dette gjør at vi hele tiden er tilstede lokalt. Vi er hver uke rundt i landet på nyinstallasjoner, ombygginger eller på serviceoppdrag. Det sikrer kort responstid og lokal kunnskap. Alle våre serviceteknikere har fått opplæring i vedlikehold og feilsøking på våre produkter.

→ Responstid
Våre serviceteknikere etterstreber kort responstid på telefonen og en god tone. Skulle behovet være at dere trenger hjelp på stedet, er 24 timer den lengste responstiden vi normalt tillater oss. Vi vet hvor viktig det er for dere at utstyret fungerer til enhver tid.

→ Rimelig forsikring
Gjennom vår serviceavtale sikrer vi også riktig vedlikehold av maskiner. Dette tillater å fjerne tegn til feil på et tidlig tidspunkt og sannsynligheten for driftsavbrudd reduseres til et minimum som en konsekvens. En serviceavtale er en rimelig forsikring for uforutsette kostnader. Ved leie via Alles Utleie AS er utstyret i tillegg forsikret av oss.

→ Serviceavtale
Innholdet i vår serviceavtale presenteres gjennom åtte punkter: Beskrivelse, Vedlikeholdsfrekvens, Servicefrist, Delelager, Serviceavtalen dekker, Priser/Betaling, Kontraktens løpetid og Prisregulering. Serviceavtale dekker årlig service på maskinen, avhjelpende service etter ønske fra kunden, samt alt i punkt 5 i serviceavtalen: ”Serviceavtalen dekker”.

→ Opplæring og kompetanse
Opplæring og videreopplæring hos våre kunder er en kontinuerlig prosess. Det utgjør for oss en naturlig del av et servicebesøk, og på denne måten sikrer vi god utnyttelse av løsning og trygg drift hos våre kunder.

→ Reservedelslager
Vi har tilgjengelig på lager alle slitedeler for tilbudte avfallsløsninger og maskiner. Dette sikrer kortest mulig tid fra feil avdekkes til maskin er reparert. Leveranser av ”ekstraordinære” deler skjer fra lager i Tyskland og har leveringstid på 2-3 dager. Våre løsninger er standardiserte, og styringssystemer samt hydrauliske komponenter kan derfor i de fleste tilfeller skaffes lokalt. Vi har lagerstyringssystem og unngår på den måten utsolgtsituasjoner og setter oss i stand til å planlegge innkjøp etter våre kunders behov. Omtrent 30% av vår omsetning av deler er til våre konkurrenter.

→ Garanti – 100 % sikring for våre kunder
Periodisk vedlikehold på levert utstyr, samt høy kvalitet på produktene er de viktigste faktorene til Alles Miljø. Dette gjør oss trygge på en uproblematisk drift og lang levetid for utstyret. Vi kan derfor tilby en unik 7 års garanti. Vi kan i serviceavtalen legge inn 100% dekning, slik at all arbeidsinnsats (timer), reisetid, overnatting, diett, slitedeler, samt forbruksmateriell ligger i avtalen om kunden ønsker det. Dette blir et tillegg til normal serviceavtale, men sikrer en unik forutsigbarhet og den beste totaløkonomien over tid.

→ Elektronisk registrering
Våre serviceteknikere bruker håndterminaler når de daglig er ute på serviceoppdrag. Dette tillater elektronisk mottak av oppdrag fra serviceleder på kontoret, rapportering av informasjon tilbake til kontoret ved behov, loggføring av alle oppdrag, feil og henvendelser, samt elektronisk signering av kunde for utførte serviceoppdrag. Vi oppnår på denne måten full oversikt og historikk for både maskin og kunde og setter oss i stand til å avdekke avvik og iverksette tiltak sammen med våre produsenter.
Alle våre serviceordre registreres i maskinregisterprogrammet Evatic.

HOVEDKONTOR Stokke

Sundlandveien 4
3160 Stokke

Postboks 64
3161 Stokke

Telefon:
948 00 982

Telefon:
948 00 982

salg@alles.no

Grønt Punkt-logo
NFFA-logo
Miljøfytårn-logo
RENAS-logo